Porto- och fraktavgift

En fraktavgift på totalt 29 kr tillkommer vid köp under 500 kr. Överstiger din ordersumma 500 kr, levereras varorna fraktfritt (gäller endast leveranser inom Sverige).

Fraktsätt

Alla orders inom Sverige skickas med Posten MyPack (spårbart), Posten Varubrev (delvis spårbart) eller Posten Brev (ej spårbart). Om ditt paket skickas med Posten MyPack får du ett Kolli-ID (sändningsnummer) med din orderbekräftelse via epost så du kan spåra ditt paket, klicka här för att spåra ditt paket. Avisering om när ditt paket är framme hos närmsta utlämningsställe sker via epost och SMS (om du fyllt i ditt mobilnummer i kassan).

Spåra ditt paket

Klicka här för att spåra ditt paket. Du behöver ha ditt Kolli-ID (sändningsnummer) till hands.

Outlöst paket

Vid outlöst paket har Gents rätten att debitera 150 kr. Paketet ligger på utlämningsstället i 14 dagar från att det skickas från Gents lager, så du har gott om tid att hämta ut det. Tänk på att om du beställer via faktura så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet.

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 arbetsdagar om inget annat anges. Vi reserverar oss för slutförsäljning av en vara. Alla beställningar skickas med A-post (Prioritare) för snabbaste möjliga leverans. Vid eventuell försening av en vara meddelas kunden så fort som möjligt vid ordertillfället och kunden har rätt att häva köpet om förseningen inte godkänns.

Klicka här för att se vilken leveranstid som gäller till olika postnummer och länder

Orders som läggs innan 14.00 på vardagar skickas samma dag. 

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder, du kan beställa vad du vill oavsett ordersumma. Du behöver heller inte registrera dig eller bli medlem hos Gents för att handla.

Betalningsvillkor

Betalningen kan ske på följande sätt

  • Bank- eller kreditkort

    Betalning med antingen VISA, VISA Dankort, MasterCard (Eurocard), Maestro eller Diners Club kort går genom Klarna. Läs Klarnas betalningsvilkor här

  • Faktura

    Betala i efterskott med 14 dagars betalningstid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas från Klarna till den epostadress som har uppgetts vid beställning. Kontakta kundtjänst om du tappat bort fakturan och behöver en ny kopia. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt en dröjsmålsränta om 24%. Vi skickar endast till din folkbokföringsadress.

  • Swish

    Swish är ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt för oss att ta emot din betalning, lika säkert som i internetbanken och mobilbanken. För att betala med Swish behövs apparna Swish och BankID i din mobiltelefon.

Ingen registrering

Du behöver inte registrera dig för att kunna handla hos Gents. Bara lägg de produkter du vill köpa i varukorgen och klicka på "Till kassan", skriv in dina adressuppgifter och välj betalningsmetod. Vi överlåter aldrig epost-adresser till andra företag eller organisationer.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att kunna beställa från oss.

Medlemskap och personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen

När du som kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Gents. Uppgifterna är nödvändiga för att Gents ska kunna ge bästa service, för kontakt och leverans av varor.

Läs mer om våra integritetsvillkor här

Missbruk av medlemskap kan medföra avstängning. Gents förbehåller sig rätten att stänga av kund om något.

Ångerrätt och returrätt

Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar vid retur.

Ångerrätt/returrätt gäller emellertid aldrig för varor som på grund av sin beskaffenhet inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter såsom näshårstrimmers, parfymer, schampo eller deodoranter.

Observera: vid återbetalning ska kontakt med kundservice alltid göras. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Viktigt är vid fakturabetalning att ej låta bli att hämta ut paketet från posten. Om fakturan får en påminnelseavgift eller går till Inkasso blir kunden ansvarig för kostnader för makulering.

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till gents som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick. Du betalar själv fraktkostnaden för returen.

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.

Reklamationer

Vid reklamation kontaktar du alltid vår kundservice, så skickar vi en förbetald retursedel. Gents tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Returadress

Gents AB
Andesitgatan 14D
254 68 Helsingborg
Sverige

Org nr: 556710-2230
E-post till kundservice: info@gents.se