Porto- och fraktavgift

En fraktavgift från 29 kr tillkommer vid köp under 700 kr. Överstiger din ordersumma 700 kr, levereras varorna fraktfritt.

Fraktsätt Samt leveranstid

Klicka här för att se våra olika fraktsätt samt mer information om leveranstider

TIPS: Vi rekommenderar att du laddar ner fraktbolagens app för snabbare avisering och uppdateringar om din försändelse.

Outlöst paket

Vid outlöst paket har Gents rätten att debitera 150 kr. Paketet ligger på utlämningsstället i 7 dagar från att det skickas från Gents lager, så du har gott om tid att hämta ut det. Tänk på att om du beställer via faktura så löper fakturatiden även om du inte hämtat ut paketet.

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder, du kan beställa vad du vill oavsett ordersumma. Du behöver heller inte registrera dig eller bli medlem hos Gents för att handla.

Betalningsvillkor

Betalningen kan ske på följande sätt

  • Bank- eller kreditkort

    Betalning med antingen VISA, VISA Dankort, MasterCard (Eurocard), Maestro eller Diners Club kort går genom Klarna. Läs Klarnas betalningsvilkor här

  • Faktura

    Betala i efterskott med 14 dagars betalningstid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas från Klarna till den epostadress som har uppgetts vid beställning. Kontakta kundtjänst om du tappat bort fakturan och behöver en ny kopia. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt en dröjsmålsränta om 24%. Vi skickar endast till din folkbokföringsadress.

  • Swish

    Swish är ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt för oss att ta emot din betalning, lika säkert som i internetbanken och mobilbanken. För att betala med Swish behövs apparna Swish och BankID i din mobiltelefon.

Ingen registrering

Du behöver inte registrera dig för att kunna handla hos Gents. Bara lägg de produkter du vill köpa i varukorgen och klicka på "Till kassan", skriv in dina adressuppgifter och välj betalningsmetod. Vi överlåter aldrig epost-adresser till andra företag eller organisationer.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att kunna beställa från oss.

Medlemskap och personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen

När du som kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Gents. Uppgifterna är nödvändiga för att Gents ska kunna ge bästa service, för kontakt och leverans av varor.

Läs mer om våra integritetsvillkor här

Missbruk av medlemskap kan medföra avstängning. Gents förbehåller sig rätten att stänga av kund om något.

Ångerrätt och returrätt

Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar vid retur.

Ångerrätt/returrätt gäller emellertid aldrig för varor som på grund av sin beskaffenhet inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter såsom näshårstrimmers, parfymer, schampo eller deodoranter, om förseglingen är bruten.

Observera: vid återbetalning ska kontakt med kundservice alltid göras. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Viktigt är vid fakturabetalning att ej låta bli att hämta ut paketet från posten. Om fakturan får en påminnelseavgift eller går till Inkasso blir kunden ansvarig för kostnader för makulering.

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till gents som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick. Bifoga ditt namn eller ordernummer. Du betalar själv fraktkostnaden för returen. Vid retur av produkter med ett högt ordervärde rekommenderar vi att du skickar paketet spårbart. Du är själv ansvarig för att returen kommer fram till oss.

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.

Reklamationer

Vid reklamation kontaktar du alltid vår kundservice, så skickar vi en förbetald retursedel. Gents tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Returadress

Gents AB
Kastellgatan 4
254 66 Helsingborg
Sverige

Org nr: 556710-2230
E-post till kundservice: info@gents.se

Missbruk och avstängning

Vid missbruk av Gents hemsida, tjänster, affilierade rekommendationssajter, prisjämförelsesajter eller betygs- eller sk. rejtingsajter, äger Gents rätt att stänga av och blockera kunder från framtida köp. Som missbruk räknas sådant som strider mot Gents värdegrund, syftet med marknads- eller frifrakt-kampanjer, och annat bruk av hemsidan som kan uppfattas som oetiskt eller som företagits i syfte att uppnå andra fördelar än den avsedda. Missbruk kan avse exempelvis sk. falska köp, oskäligt hög grad av returer eller annat. 

Som missbruk räknas även köp som gjorts och/eller betyg/rekommendationer/omnämnade som har satts med enskilt och uppenbart syfte att misskreditera Gents, dess leverantörer eller vara/tjänst som säljs av Gents.